Pregled in evidenco knjižničnih storitev članom omogoča sistem različnega elektronskega obveščanja. V COBISS/Moja knjižnica (v nastavitvah E-obveščanje) lahko izberete, kombinirate in spreminjate različne načine obveščanja (elektronska pošta, SMS, prek aplikacije mCOBISS tudi potisna obvestila) in različne vsebine obvestil.
SMS-obvestila boste prejeli, če ste uporabnik mobilnega operaterja, ki omogoča pošiljanje komercialnih SMS-sporočil, in če pri njem niste preklicali pošiljanja takšnih sporočil. Preverite, ali lahko prejemate komercialna SMS sporočila. Problem lahko nastopi tudi pri službenih mobilnih telefonih, če ima delodajalec za službene številke nastavljeno blokado komercialnih sporočil, med katera spadajo tudi knjižnično SMS obveščanje. SMS obvestila zaračunajo operaterji; cena je 0,15 €.
Obvestila knjižnice
- O poteku rezervacije – to obvestilo pošljemo po tem, ko rezerviranega gradiva niste prevzeli do določenega roka, pa tudi takrat, ko vaše rezervacije na izposojeno gradivo nismo uspeli realizirati v razumnem roku.
- O prispelem rezerviranem gradivu – gradivo čaka – obvestimo vas, da smo vam pripravili gradivo, ki ste ga rezervirali. Z njim vas informiramo, da
- je prispelo gradivo, na katerega ste morali zaradi zasedenosti čakati,
- smo za vas pripravili rezervirani prosti izvod in vas ta čaka v izposoji.
- O skorajšnjem poteku roka izposoje - tri dni pred potekom roka izposoje vas spomnimo na nujnost podaljšanja ali vračila gradiva.
- O skorajšnjem opominu – ko je izposojevalni rok prekoračen in že teče dnevna zamudnina, vas spomnimo na vračilo.
- O poteku članstva - od tega dne dalje nekatere knjižnične storitve mirujejo, zato vas spomnimo na obnovo letnega članstva. Članstvo obnavljajo vsi, tudi tisti, ki so oproščeni plačila.
- O neporavnanih terjatvah – prejmete tri dni po tem, ko je bila terjatev evidentirana.
Priporočamo, da sistem knjižničnega obveščanja posvojite kot dobrodošlo pomoč, a se ne zanašate le nanj. Ne pozabite na samostojno pregledovanje Moje knjižnice in na še druge možne opomnike. Zaradi različnih razlogov nekatera obvestila ne najdejo svojih naslovnikov.
Kaj lahko za dobro delovanje obveščanja storite sami?
Poskrbite za redno praznjenje svojega poštnega predala, za zadostno stanje na mobi računu in vpis pravilnih kontaktnih podatkov. Če želite prejemati SMS obvestila, se prepričajte, da lahko sprejemate komercialna obvestila, ob menjavi operaterja pa ponovno nastavite knjižnično obveščanje.
Odgovornost
Knjižnica s partnerji ne more zagotoviti povsem zanesljivega obveščanja. Izpadi obvestil, ki niso povzročeni na knjižnični strani, ampak so posledica izpadov omrežja operaterjev, prekinitev električne energije, različnih tehničnih motenj, ne morejo biti predmet reklamacij. Priporočamo, da roke vrnitve izposojenega gradiva skrbno vodite še na druge načine; natančen pregled ponuja Moja knjižnica.